Ketika mendapat berita Semenanjung Gaza telah diceroboh oleh tentera Israel , saya terkejut.
Saya bertambah terkejut lagi apabila mendapat tahu bahawa lebih 350 orang Islam palestin telah terbunuh ! Sesuatu pembunuhan beramai ramai yang amat dahsyat.

Mereka(israel) ini seumpama anjing liar yang mencari mangsanya. Ibarat semut dan gajah, penduduk Palestin hanyalah bersenjatakan batu jika dibandingkan dengan tentera israel yang mempunyai kelengkapan tentera yang canggih lagi terkini. Secanggih canggih mujahidin Hamas pun mereka hanya mempunyai roket buatan sendiri mirip teknologi tahun 40 an.

Teknologi persenjataan mereka di sediakan oleh negara keparat Amerika yang kita semua maklum anti dengan Islam.Barrack Obama yang kononnya diharap membantu hanyalah memburukkan lagi keadaan dengan menyokong Israel.

Bertambah menyedihkan lagi apabila negara Arab yang berada disekeliling Palestin hanya berdiam diri. Saya sempat berbual dengan sahabat saya dari Palestin. Sungguh kasihan mendengar rintihan mereka. Saya juga diberitahu bahawa negara2 arab secara tidak langsung sebenarnya menyokong Amerika dan Israel!! Ini tidak menghairankan kerana banyak faktor.

Sebagai contoh Arab Saudi sangat terkenal kerana mereka bersekutu rapat dengan Yahudi Amerika. Tiada apa yang mereka lakukan bahkan menambah lagi buruk keadaan.Negara-negara arab sangat bertuah kerana dianugerahkan Emas Hitam yang sangat banyak menjadi sumber kekayaan mereka . Tetapi seperti yang kita tahu , mereka ini ramai yang lebih suka berfoya foya dengan wang yang banyak.

Perbezaan jurang akidah juga menjadi satu faktor dimana kehadiran agama Wahabi yang mengkafirkan umat Islam menjadi punca umat Islam berpecah belah dan tidak mampu bersatu. Mereka berusaha menyebarkan akidah mereka yang sama seperti akidah Yahudi yang mengatakan "Allah duduk atas Arsy" sedangkan akidah ini dinyatakan kufurnya oleh imam imam 4 mazhab.


Bagi saya solusinya mungkin sangat mudah, kerana melibatkan iktiqad sesorang. Selagi umat Islam diracuni akidah Tajsim , tasybih , takfir,wahabi , maka selagi itu umat Islam akan terus berpecah belah .Justeru, marilah kita mantapkan akidah kita dan bersatu dibawah akidah Islam dan berjuang memerangi yahudi kuffar ini.Allahuakbar!!!!