Mahkamah putuskan perkataan 'Allah' boleh digunakan Herald Catholic Weekly

KUALA LUMPUR: Mahkamah Tinggi (Bahagian Rayuan dan Kuasa-Kuasa Khas) di sini, sebentar tadi memutuskan bahawa perkataan "Allah" boleh digunakan dalam penerbitan Herald Catholic Weekly.

Hakim Datuk Lau Bee La membuat keputusan itu selepas membenarkan permohonan semakan kehakiman oleh Gereja Katolik. Permohonan bagi semakan kehakiman berhubung penggunaan perkataan 'Allah' dalam penerbitan Herald Catholic Weekly itu dikemukakan oleh Ketua Paderi, Tan Sri Murphy Pakiam.

Pada 16 Februari lalu, Pakiam, sebagai penerbit akhbar berkenaan, mengemukakan permohonan baru bagi mendapatkan semakan semula penghakiman selepas permohonan serupa pada 2008 dianggap bersifat akademik berikutan tamatnya tempoh sah permit penerbitan itu pada 31 Disember 2008.

Dalam permohonan semakan kehakiman itu, Pakiam yang bertindak sebagai pemohon, menamakan Kementerian Dalam Negeri dan Kerajaan Malaysia sebagai responden, pertama dan kedua.

Pakiam, antara lain menuntut perisytiharan bahawa keputusan responden pada 7 Januari 2009 yang melarang beliau menggunakan perkataan 'Allah' dalam He-rald Catholic Weekly adalah menyalahi undang-undang dan perkataan 'Allah' bukan eksklusif untuk kegunaan agama Islam saja.

http://www.bharian.com.my/Current_News/BH/Thursday/Mutakhir/20091231171725/Article/
Ulasan:

Allah...

Saya berasa amat marah dan kecewa apabila mendapat tahu dalam isu nama Allah ini dimenangi oleh puak kuffar kristian. Perkara yang selama ini kita pertahankan kini musnah. Tidakkah kita tahu bahawa ramai anak muda yang telah murtad gara-gara terpengaruh dengan dakyah kristian? Tidakkah kita tahu bahawa di luar sana masih ramai yang jahil tentang akidah Islam? Method dakyah kristian yang licik ini sangat mudah dihidu kerana dengan menggunakan perkataan Allah , mereka akan lebih mudah terpedaya lebih lebih lagi mereka yang jahil agama.
Apabila mahkamah yang dihakimi oleh orang kafir dalam kes ini , sememangnya kita dapat mengagak keputusan akan berpihak kepada siapa. Ditambah lagi dengan sokongan liberalis, wahabi, dan ustaz peti undi .Kita maklum nama-nama seperti MAZA, Nik Abdul Aziz, Khalid Samad , Anuar Ibrahim, mereka semua ini menyokong kristian dalam kes ini. Allah, ini adalah BALA bagi umat Islam. Kemudian muncul pula pentaksub tokoh tersebut mempertahankan pendirian mereka.

Allah...
BAngunlah wahai umat Islam! Tuhan yang disembah kristian kafir tidak sama dengan apa yang orang Islam sembah. Bagi agama wahabi, tuhan yang mereka sembah sama dengan tuhan kristian, kenapa? Tuhan wahabi dan kristian mempunyai persamaan kerana tuhan mereka berjisim, beranggota tubuh dan duduk penat diatas Arsy. Sememangnya inilah yang dimahukan mereka . Walhal, Maha suci Allah dari sebarang penyerupaan , dan Allah wujud tanpa bertempat.

Sekali lagi saya menyeru kepada umat Islam, bangunlah menentang dan mempertahankan akidah Islam.Menjadi kewajipan kepada kita untuk menentang kebathilan dan menegakkan makruf .

Allahu akbar !Allahu akbar !Allahu akbar !